Pondělí - Pátek od 9 - 12 a 13 - 17 hod.

Ford S-Max

Ford S-Max je MPV produkované V Evropě pro Evropský trh. Model byl představen v roce 2006 na Ženevském autosalonu, přišel na trh jako nástupce modelu Galaxy v červnu 2006. Je zamýšlen jako limuzína a prostorný jako MPV. Jeho design a prostory jsou inspirovány sedmimístným modelem Galaxy a také kompaktnějším MPV Ford C-Max. S-Max obdržel mnoho pozitivních recenzích a ocenění, a byl také zvolen Evropským automobilem roku 2007 13. listopadu 2006.Ford měl v plánu prodávat S-Max také v Japonsku pod tehdy spolupracující Mazdou ale již tomu tak není od doby co se s Mazdou rozdělili.

Vlastnosti

S-Max byl první automobil v nabídce Fordu u kterého byl použit design Kinetic. Ten zahrnuje specifická přední světla, dvojitou přední mřížku a velké lemy kol.

Ve výbavě je vyhřívané přední a zadní okno, parkovací sensory, vstup aux, možnost připojení přes bluetooth, hlasové ovládání nebo dvouzonovou klimatizaci jako standard. Speciální Flat Systém umožňuje třetí řadu sedadel, a také možnost sklopení sedadel do vodorovné polohy.

První generace

Pro anglicky mluvící trhy jsou v dostupné tři varianty výbavy: Edge, Zetec a nejvyšší výbava Titanium. Ford oznámil že zhruba 60% všech kupujících si vybralo výbavu Titanium. Celosvětově byly nabízeny varianty Trend, Titanium a nejvyšší Titanium S.

V březnu 2008 byl přidán do nabídky výbavy Titanium výkonný motor 2.2 TDCi o výkonu 175 koní. Ten dokázal zrychlit na 100 km/h za 9 vteřin. V září 2008 začal být nabízen populární motor 2.0 TDCi s výkonem 140 koní a manuální převodovkou. Ford S-Max s výbavou Trend se začal v roce 2010 nabízet v Číně. Trend je běžný S-Max ale bez třetí řady sedadel. Nápad byl udělat S-Max levnější a dát mu více úložného prostoru lidem, kteří jej chtějí.

Facelift

Po faceliftu pro modelový rok 2010 model S-Max obdržel denní svícení LED, zadní světla LED a nový přední nárazník. Všechny S-Maxy používali motory Duratorq a Duratec. S-Max byl nabízen s pětistupňovou manuální převodovkou a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Byly nabízeny tyto motory: - 1.8 TDCi s výkonem 123 koní s manuální či automatickou převodovkou - 2.0 TDCi s výkonem 113 a 143 koní s manuální převodovkou - 2.0 benzín s výkonem 138 koní a manuální převodovkou - 2.0 benzín s výkonem 128 koní a manuální převodovkou - 2.2 TDCi s výkonem 173 koní a manuální převodovkou - 2.3 benzín s výkonem 158 koní a automatickou převodovkou - 2.5 benzín sdílený s Focus ST o výkonu 217 koní a manuální převodovkou

Ochrana Ford

S-Max získal 5 hvězd/36 bodů v testech Euro NCAP.

Ochranné prvky zahrnovaly inteligentní ochranný systém kombinující pevnou konstrukci, vysokou odolnost vůči nárazům a další pomůcky pomáhající co nejvíce eliminovat zranění z nehody. Má mnoho airbagů zahrnující i kolenní a hrudní airbag. S-Max má také pokročilý systém ochrany krku, tříbodové bezpečnostní pásy, optimalizované přepínače, pomocné rámy proti prokluzování, vylepšený brzdový systém nebo bezpečnostní pedály. Pro řízení je dostupné ABS spolu s EBD a ESP.

Druhá generace

Druhá generace byla představena na Pařížské Motor Show v roce 2014 jako modelový rok 2015. Po jeho nástupci a sourozenci modelu Galaxy byl představen také na Ženveské Motor Show 2015. Ford se rozhodl začít S-Max vyrábět na konci roku 2015.

Přišel na trh se stejnou nabídkou motorů jako Galaxy, Mondeo a Edge. To znamenalo 1 dieselový motor ve 4 různých provedeních a dva benzínové. 1.5 SCTi Ecoboost disponoval výkonem 160 koní a 2.0 SCTi s výkonem 240 koní ale ten je nabízen pouze s automatickou převodovkou. Oba motory, 2.0 TDCi s výkonem 150 a 180 koní přišly na trh jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak také s automatickou převodovkou Powershift. Později byl nabízen také s pohonem všech 4 kol. Finální model s motorem 2.0 bi-turbo s výkonem 21 koní uměl zrychlit na 100 km/h za 9 vteřin. Úrovně výbavy jsou stejné jako u ostatních modelů Fordu, stejně jako u modelů Mondeo, Edge nebo Galaxy, výbavy Zetec, Titanium, Titanium X a také sportovní Titanium X Sport.