Pondělí - Pátek od 9 - 12 a 13 - 17 hod.

Ford Puma

Ford Puma je malé sportovní kupé, které se vyrábělo v letech 1997 až 2001. Puma se vyráběla ve městě Cologne v Německu. Pro Velkou Británii se cena modelu Puma pohybovala mezi 12.280 a 22.945 anglickými librami. Cena automobilu samozřejmě záležela na výbavě, kterou si nový majitel vybral. Puma se rychle stává budoucí klasikou díky počtu fór zaměřujících se na tento model.

Technické detaily Všechny Pumy jsou stavěné s motorem vepředu, pohonem předních kol a třídveřové se čtyřmi sedadly. V základní výbavě jste k Pumě dostali 15" kola, ke sportovnější výbavě jste dostali 17" kola. Přední brzdy byli kotoučové a zadní bubnové. Puma se vyráběla na základě Mark 4 modelu Fiesta ale s novým motorem, tužším odpružením, širším rozchodem kol, novou převodovkou.

Puma byla dostupná se čtyřmi různými motory: 1.4 litru v letech 1997-200, 1.6 litru v letech 2000-2001, 1.7 litru VCT a 1.7 litru VCT Tickford upravený na model Racing Puma pro rally. Každý z motorů má 16 ventilů. Oba motory 1.7 litru byly vybaveny kontrolou trakce v nízké rychlosti a antiblokovacím systémem brzd. Antiblokovací systém byl i volitelnou výbavou pro motory 1.4 litru.

Speciální edice Fordu Puma pro Britský trh Millennium V edici Millennium bylo vyrobeno 1000 kusů. Edice byla dostupná v letech 1999 a 2000. Ford Millennium edice byla vyráběna jako vzpomínka na Millennium Products Award. Tato edice byla rozpoznatelná díky barvě kůže interiéru, která byla tmavě modrá, tzv. navy blue a sedadla Recaro. A barva karoserie byla zinkově žlutá.

Black neboli Černá V edici Black bylo vyrobeno 1600 kusů. Edice byla dostupná v letech 2000 a 2001. Tuto edici poznáte díky tmavě šedé barvě kůže interiéru, tzv půlnoční černá. Barva karoserie má barvu pantera, tedy černou a je srovnána s panterem. Původně bylo plánováno, že bude vyrobeno pouze 1000 kusů ale na úkor popularity této edice se jich vyrobylo celkem 1600.

Thunder neboli Blesk V této edici bylo vyrobeno dohromady 2000 kusů, z toho 1000 kusů v měsíčně stříbrné barvě karoserie a 1000 kusů v barvě "magnum" šedé. Tato edice byla dostupná v letech 2000 až 2002. Karoserie v měsíčně stříbrné barvě byla dostupná po celou dobu výroby zatímco barva šedá neboli "magnum" byla pouze v rámci edice Thunder. Výbava edice Thunder jako kůže interiéru v barvě půlnoční černá nebo CD měnič na 6 CD byla stejná jako u modelu Fiesta Zetec-S.

Ford Racing Puma (FRP) V této edici bylo vyrobeno jen 500 kusů. Edice byla dostupná v letech 1999 až 2001. Tato edice byla jinak nazývána jako RS, která byla představena poprvé v Ženevě na Motorshow v roce 1999. V této době chtěl Ford zdůraznit, že tato edice není pouze styling ale přínos know-how a technologií, které byly přeneseny přímo od rally programů pro tento automobil. Edice byla vytvořena specialisty divize Ford Rally v Borehamu. Původně bylo zamýšleno vyrobit 500 kusů pro německý trh a 500 kusů pro britský trh ale na německý trh se nakonec edice nedostala.

Styl a reklama Stylem Puma následovala strategii designu New Edge, která byla viděna poprvé u modelu Ka v roce 1996. I když nebyla Puma tak kontroverzní jako model Ka, byla přijata pozitivně za její dobře dimenzovaný design.

Puma je model, který si všichni pamatují díky jeho celoevropskému startu kampaně, kterou uváděl Steve McQueen. V původní televizní reklamě ve Velké Británii byly použity záběry z filmu Bullitt a McQueen tyto záběry nechal sestříhat do moderní doby v San Francisku.

Puma se prodával pouze v Evropě. Výroba skončila v roce 2001, doprodej posledních kusů v roce 2002. Ford ji nenahradil žádným jiným malým kupé. Model StreetKa získal převodovku a zavěšené kol po Pumě.