Pondělí - Pátek od 9 - 12 a 13 - 17 hod.

Ford Mondeo

Ford Mondeo je automobil střední střídy nebo větší rodinný automobil vyráběný od roku 1992. Jméno pochází z latinského slova „mandus“ myšleno „svět“. Mondeo byl vytvořen jako „světový“ automobil. Severoamerické modely byly prodávány jako modely Ford Contour a Ford Mercury Mistique do roku 2000. Od roku 2013 se prodává jako Ford Fusion na americkém trhu.

Mondeo soutěžil v British Touring Car Championship (BTCC) od roku 1993 do roku 2000. Automobily byly připravovány bývalým šampionem série Andym Rousem. Automobil nevstoupil do sezony 1993 hned od začátku, až v 8. kole v Pembrey ve Walesu. Rouse a Paul Radisich byli řidiči Mondea v první sezoně. Radisich zvítězil s Mondeem v závodu FIA World Touring Car Cup v roce 1993 a 1994.

Ford provozoval tovární sponzorovaný tým Ford Mondeo Team osm sezón. Jak již bylo zmíněno, Andy Rouse jezdil s Mondeem od roku 1993 do 1995. V roce 1995 začal fungovat tým West Surrey Racing až do roku 1998. Tým začal jezdit na profesionální úrovni v roce 1999. V roce 2000 se tým rozrostl ze dvou aut na tři kdy se do týmu k jezdcům Alainu Manu a Anthony Reidovi přidal šampion série z roku 1998 Rickard Rydell, který přišel z týmu Volvo. Tým dominoval v sezóně 2000, na prvních třech místech se umístili všichni tři již zmínění jezdci. Celý tým dohromady získal neuvěřitelných 104 bodů.

Po sezóně 2000 nastalo mnoho změn v rámci pravidel BTCC. Přišla regulace automobilů, stala se z nich levnější a pomalejší automobily a z toho důvodu Ford odstoupil ze série BTCC před sezónou 2001.

Cestovní vozy se po jejich stažení z BTCC začali prodávat veřejnosti a jsou nyní v rukou ostatních soukromých řidičů. Dvě Mondea ze série 2000 byla spatřena v sérii BRSCC LMA Euro. Jejich řidiči byli Bernard Hogarth a Alvin Powell.

MK I a MK II Mondea následovala mnoho jiných předchozích modelů Fordu do světa závodění v UK, a s vysokým množstvím starších automobilů byly dostupné za malé peníze. Mondeo je nyní populární a relativně jednoduché auto pro závodění. Motory Zetec jsou na to velice dobře stavěné, karoserie Mondea je velice tvrdá ale poměrně rigidní, přičemž se mnozí řidiči při vysokých rychlostech zranili. Mondeo se zda jako populárnější než model Sierra nebo MK III Granada.

V Argentině je Mondeo jedno z nejlepších automobilů v místním závodění. Jeho konstrukce je ručně vyrobena z vyztužených vláken. Mondeo je dosud zdaleka nejpopulárnější v kategorii s třemi mistrovskými tituly v sérii TRV6 třídě a dvěma mistrovskými tituly v Top Race Series, také známe jako Top Race Junior. Vítězní jezdci v sérii TRV6 byli Omar Martínez v roce 2006, José María López v roce 2009 a Guido Falaschi v roce 2010) s Mondeem II založeném na Mondeu MK III. V TR junior kategorii byl mistrovský titul získán Gonzalem Perlem v roce 2008 a Humbertem Krujoskim v roce 2010. V roce 2009 byla schválena karoserie Mondea III, založeného na Mondeu MK IV, jako možnost v rámci kategorie. Nicméně karoserie Mondea II je stále používána.

V USA se karoserie modelu Fusion/Mondeo Mk 5 začala používat pro šestou generaci Mondea v NASCAR Sprint Cup Series, která začala v roce 2013. Nahradila tak současnou karoserii Mazdy 6 založené na modelu Fusion.