Pondělí - Pátek od 9 - 12 a 13 - 17 hod.

Ford Kuga

Ford Kuga je kompaktní SUV vyráběné od roku 2008. Vyrábí se na základu platformy C1, na základě které se také vyrábí Ford Focus a C-Max. V nabídce Fordu je pohon předních nebo všech 4 kol.


První generace Kuga se začal prodávat v první polovině roku 2008. První základnou Fordu, kde se začal vyrábět, byla ve městě Saarlouis v Německu. Ve Velké Británii, s důrazem na tržní pojistné ambice vozu, se nabízí pouze specifikace Zetec a Titanium. Kombinovaná spotřeba motoru je 6,4 litru na 100 km a emise CO2 jsou 169g/km.

Motory - Obsah 2.5 litru Benzín Duratec Turbo I5 s výkonem 197 koní

- Obsah 2.0 litru Diesel Duratorq s výkonem 134 koní - Obsah 2.0 litru Diesel Duratorq s výkonem 161 koní a pohonem všech 4 kol

Druhá generace Druhá generace modelu Kuga byla primárně nabízena v Evropě. V Severní Americe se začal nabízet jako Ford Escape, která tam nahradil model se stejným jménem.

Kuga následuje koncept Vertrek vyvíjený v designovém studiu Fordu Cologne. Designéři a inženýři ve studiu Cologne byli zodpovědni za design těla modelu Kuga, platformu C1, interiér Kugy přišel z Detroitu a motory z továrny Fordu v Dagenhamu v Lodnýně. V lednu 2011 se novými designéry stali Patrick Verhee, Stefan Lamm, Kemal Curic, Andrea Di Buduo pro Ford v Německu. Finální montáž modelu Kuga se provádí ve Španělsku ve Fordu Valencia. Ford tvrdí, že modely Escape a Kuga mají 80% společných dílů.

Motory - Obsah 1.5 litru Benzín EcoBoost Turbo I4 s výkonem 148 koní - Obsah 1.6 litru Benzín EcoBoost Turbo I4 s výkonem 148 koní - Obsah 1.6 litru Benzín EcoBoost Turbo I4 s výkonem 180 koní a pohonem předních nebo všech 4 kol - Obsah 2.0 litru Benzín EcoBoost Turbo I4 s výkonem 242 koní s pohonem všech 4 kol

- Obsah 2.0 litru Diesel Duratorq s výkonem 138 koní - Obsah 2.0 litru Diesel Duratorq s výkonem 161 koní - Obsah 2.0 litru Diesel Duratorq s výkonem 148 koní - Obsah 2.0 litru Diesel Duratorq s výkonem 178 koní

Ford Escape Třetí generace je faceliftovaný Escape, který se nabízí pouze v Severní Americe. Byl poprvé představen v roce 2011 na Auto Show v Los Angeles. Nabízí se ve dvou motorizacích, obě se čtyřmi válci a turbem. Základní motor je o obsahu 2.5 litru. Nový Escape je prvním modelem Fordu s novou pohonnou jednoutkou o obsahu 1.6 litru. Nejprve se nabízel motor o obsahu 2.5 litru Hybdrid Atkinson a motor o obsahu 3.0 V6 ale tyto motory zmizely z nabídky na úkor ekonomičtějšího motoru 1.6 EcoBoost. Dále se nabízí motor o obsahu 2.0, který nabízí více síly než 3.0 V6. Převodovka má 6 rychlostních stupňů. Nová generace modelu Escape je ještě o 10 procent dynamičtější než předchozí generace.

Od roku 2013 se nabízí u Escape také systém MyFord Touch. Nejnovější software tohoto systému nabízí mnoho různých vylepšení a nové prostředí pro uživatele. Další novou vlastností je například bezklíčové odemykání.

Sedadla a koberečky modelu Escape jsou vyráběna z recyklovaných plastových lahví. To umožňuje aby byl Escape částečně recyklován i na konci jeho životnosti. Nový Escape je nabízen s pohonem předních kol nebo také s pohonem všech 4 kol. V roce 2015 se v USA a Kanadě začala nabízet nová pohonná jednotka s obsahem 2.5 litru čtyřválec s výkonem 168 koní a točivým momentem 230 N·m.

V listopadu 2015 Ford představil vylepšený Escape, který přišel na trh v roce 2016 jako modelový rok 2017. Nejnovější vylepšení přináší přední obložení hran, ostřejší světla nebo hexagonální mřížku. Interiér je také mírně upraven v oblasti volantu a kabiny. Nový infotainment Sync 3 je také přidán jako nové vylepšení společně s novou aplikací pro smartphony Sync Connect, která zpřístupní uživatelům snadné monitorování jejich automobilu, sledovat hladinu nádrže, zamykat či odemykat automobil nebo nastartovat motor. K motorům 2.5 a 2.0 EcoBoost se přidá další 1.5 Turbo čtyřválec s výkonem 179 koní, který nahradí motor 1.6. Produkce faceliftovaného Fordu Escape modelový rok 2017 začala 18. března 2016 v Louisville v Kentucky.