Pondělí - Pátek od 9 - 12 a 13 - 17 hod.

Ford Galaxy

Ford Galaxy je velké MPV produkováné Evropským Fordem. Poprvé byl představen v červnu 1995 a od té doby byly představeny celkem tři generace. Od roku 2006 je Galaxy vyráběn jako S-Max na základě platformy Mondea.

První generace První Galaxy byl designován jak Fordem, tak také Volkswagen. Vyráběl se ve městě Palmela v Portugalsku. Z Fordu Galaxy vzešly také Volkswagen Sharan a Seat Alhambra.

Galaxy využíval různé díly od Volkswagenu, například motor 2.8 litru VR6 benzínový které měl také nejvybavěnější Golf nebo také od Volkswagenu motor 1.9 TDi 66 a 81 kW. Používal také motory 2.0 DOHC, 2.3 DOHC se 16 ventily poháněné benzínem. Motor 2.3 DOHC se poprvé objevil u faceliftovaného modelu Scorpio.

Všechny motory od Volkswagenu byly dodávané pod značkou Ford. Všechny automatické převodovky byly typu AG4 od Volkswagenu. Manuální převodovky byly typu VXT75 s 5 rychlostmi a ty patřily přímo Fordu. Původní interiér zahrnoval jak prvky Fordu tak prvky Volkswagenu, například z Golfa to byla hudební sestava nebo většina tlačítek.

Původně byly v nabídce 3 typy výbav: Aspen, Ghia a GLX. V roce 1999 byl představen nový typ výbavy LX a Zetec, které nahradily Aspen a GLX. V sprvnu 2000 získal Galaxy facelift stejně jako Volkswagen a Seat, které vznikly díky Galaxy. Po faceliftu získal mnoho různých vylepšení nebo novou přední masku podobnou jako faceliftované Mondeo MK3.

V roce 1999 byla první generace modelu Galaxy hodnocena v Top Gear magazínu jako nejuspokivější auto ve Velké Británii.

Druhá generace Druhá generace byla představena v roce 2006 na Genevské Motor Show a přišla na trh spolu s modelem S-Max, který měl nižší přední střešní linku, vnější kosmetické rozdíly a jen jedno sedadlo pro dítě ve třetí řadě sedadel. Galaxy přišel na trh v červnu 2006. Nový Galaxy je větší než předchůdce, již nemá žádné prvky od Volkwagenu. Ford prodal jeho základnu v Portugalsku Volkswagenu. Ford již nikdy v Portugalsku nevyráběl. Stejně jako Mondeo, tak Galaxy se začal vyrábět ve městě Genk v Belgii. Spolu s modelem S-Max byl Ford schopný rozšířit možnosti včetně nabízených motorizací bez ztráty výdělku.

Kvůli velikosti nebyl Ford schopen měnit design na typ Kinetic. I přesto ale má druhá generace určité prvky designu Kinetic, například mřížku přední masky, velké lemy kolem kol nebo hranatá přední světla. Vůz nemá rezervní kolo, místo toho je ve výbavě speciální aerosolová pěna kterou můžete utěsnit proraženou pneumatiku než si zakoupíte novou.

U druhé generace byly použity motory 1.8 litru Duratorq s výkonem 74 kW a 92 kW. Také motory 2.0 TDCi 96 kW a 103 kW, benzínový motor 1.6 Turbo s výkonem 160 koní a motor 2.0 s výkonem 203 koní. Byl nabízen také motor 1.6 Ecoboost který byk kritizovaný Jamiem Merrillem pro jeho nedostatečný výkon pro model Galaxy a měl by být nabízen pouze u měnších modelů Fordu.

Ve Velké Británii byla druhá generace nebízena ve variantách Edge, Zetec a Ghia. V únoru 2008 byla předána také výbava Titanium s nejvyšší výbavou stejně jako u modelů Focus, C-Max, Kuga, Mondeo a S-Max. Výbava Titanium byla stejná jako Ghia ale s mnoha vylepšeními. Byla nabízena s novým motorem 2.2 TDCi 129 kW.

Druhá generace má mnoho různých vylepšení jako speciální svícení Home Safe, rychle vyhřívané čelní okno nebo vychlazená odkládací schránka spolujezdce. Nový design umožňuje sklopení druhé a třetí řady sedadel do roviny. Tato změna bohužel snížila úložný prostor.

Třetí generace Po představení sourozence modelu S-Max na Pařížské Motor Show v roce 2014, přišla do prodeje také druhá generace modelu Galaxy.

Galaxy je dostupný se stejnými motory jako S-Max. Nový benzínový motor 1.5 SCTi Ecoboost s výkonem 160 koní a také motor 2.0 SCTi s výkonem 240 koní, ale tyto motory jsou nabízeny pouze s automatickou převodovkou Powershift. Na začátku prodeje Ford očekával 2% zájem o benzínové motory. Oba motory 2.0 TDCi s výkony 150 a 180 koní byly nabízené se 6 stupňovou manuální převodovkou, 180 koňový motor je nabízen také s pohonem všech 4 kol. Nejvýkonější motor 2.0 TDCi s výkonem 210 koní umí zrychlit na 100 km/h za 9 vteřin. Třetí generace je nabízena ve variantách Zetec, Titanium a Titanium X stejně jako S-Max, Mondeo a Edge.