Pondělí - Pátek od 9 - 12 a 13 - 17 hod.

Ford Focus

Ford Focus je kompaktní automobil, v Evropě patřící do segmentu C vyráběný od roku 1998. Ford začal Focus prodávat v Evropě v červnu 1998, v průběhu roku 1999 se začal prodávat v Severní Americe modelový rok 2000.

V Evropě, Severní a Jižní Americe Focus nahradil model Escort a model Laser na svých trzích. V Asii a Australii nahradil Ford Laser. V první polovině roku 2012 se stal Focus nejlépe prodávaným automobilem na světě, nahradil tak na tomto postu Toyotu Corollu.

První generace Jméno Focus bylo vymyšleno v roce 1998. V tomto roce s tímto jménem přišel jeden velký problém. Toto jméno již používal německý časopis Focus. Tento spor se vyřešil rychle a Focus se mohl začít vyrábět s jeho jménem. Ford byl oceněn jako Evropské auto roku 1999. Panuje také historka mezi editory motoristických magazínů, že jméno Focus vzniklo noc před uvedením automobilu na Genevském autosalonu díky Jacu Nasserovi. Jac Nasser byl prezident a CEO Fordu a byl naštvaný, že unikl do médií původní název modelu a to Fusion a kvůli momentu překvapení byl na poslední chvíli změněn název na Focus.

V Severní Americe se začal Focus prodávat v říjnu 1999 modelový rok 2000 jako vánoční dárek pro Jaca Nassera. Americký model se mírně lišil od Evropského modelu. Focus se začal prodávat jako třídveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a pětidveřový kombi. Pětidveřový hatchback se začal prodávat v roce 2001.

V roce 2002 Ford začal vyrábět nejsilnější verzi a to RS. Vyráběl se s dvoulitrovým benzínovým motorem Zetec poháněným turbem s brzdami Brembo, agresivními doplňky karoserie a dostupný byl pouze v modré barvě. Tento původní Focus RS byl dostupný pouze v Evropě.

Druhá generace Druhá generace se začala prodávat od představení na Pařížské motor show 23. září 2004. Začal se nabízet jako třídveřový a pětidveřový hatchback a jako kombi. Byl představen také čtyřdveřový sedan označený jako Ford Concept.

Převodovka druhé generace byla témeř stejná jako u první generace díky její úspěšnosti. Druhá generace má o 10% lepší aerodinamiku, větší a těžší karoserii a snadnější řízení než první generace. Má také větší prostor pro nohy díky prohloužené karoserii. Nové technologie přinesly bezklíčové startování, adaptivní přední světlomety, možnost bluetooth handsfree pro bezdrátové propojení telefonu s autem, hlasové ovládání automobilu nebo novou technologii klimatizace. Dostupná výbava druhé generace je stejná jako u modelů Mondeo a Fiesta.

V roce 2005 Ford představil novou sportovní verzi ST, která disponuje výkonem 225 koní a umí zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 6,4 sekund a umí jet až 245 km/h. Je tam použit motor s pěti válci o objemu 2.5 litr a pohání jej turbo.

V roce 2007 byla představena faceliftovaná verze. Ta dostala novou kapotu s více záhyby, zmizely všechny boční lišty na dveřích, nově tvarovaný předek kolem světlometů a nová mřížka chladiče. V roce 2009 se začal prodávat nový model Focus RS s předělaným motorem z modelu ST.

Třetí generace V roce 2010 byla představena zatím nejnovější generace Focusu pro modelový rok 2011. Ford se rozhodl, že sloučí modely pro Evropu a Severní Ameriku. Model, který se do té doby prodával v Severní Americe, se přestal vyrábět. Třetí generace se začala souběžné prodávat v Severní Americe a v Evropě na začátku roku 2011.

Nejnovější generace byla představena na Severoamerické mezinárodní auto show 2010. Model se začal prodávat v pětidveřové verzi hatchback, byl představen také nový motor o obsahu 2.0 s přímým vstřikováním model I4. Dále byla představena také pětidveřová verze kombi. Produkce v Asii, Africe a Australii přišla na trh později stejného roku. Nová generace Focusu přišla s novou přepracovanou kabinou z nových materiálů a novými technologiemi. Modelový rok 2015 měl podvozek velice podobný jako modelový rok 2013. Zatímco předek automobilu byl faceliftovaný s protáhlými a potemnělými světlomety. Mřížka předního nárazníku je designována tak aby vypadala stejně jako u modelu Fusion nebo C-max. Začal se prodávat na začátku roku 2015.

Ford debutoval s čístě elektricky poháněným Focusem na Consumer Electronics Show v roce 2011 aby mohl konkurovat Nissanu Leaf a Chevrolet Volt. První kusy se začali prodávat v USA v prosinci 2012. Focus poháněný čistě elektřinou je nabízen pouze v Californii, New Yorku a New Jersey a to pouze v limitovaném počtu. V Evropě se začal v druhé polovině 2012.

V létě 2012 se začal prodávat nový model Focus ve verzi ST s výkonem 252 koní a motorem EcoBoost o obsahu 2.0 poháněným turbem. Ford ukázal faceliftovanou třetí generaci v roce 2014 na autosalonu v Ženevě. V sprvnu 2014 se začala verze ST opět prodávat v USA, Kanadě a Mexiku.

Na konci března 2014 byl Focus nejčastějším automobilem ve Velké Británii a to 1,5 milionu automobilů.

Modelový rok 2016 získal nové typy světlometů a mřížku předního nárazníku. Sportovní ST a RS verze, nově prodávané celosvětově, se začaly vyrábět s novým motorem o obsahu 2.3 litru z modelu Mustang. Nejnovější Focus se nabízí s oceňovaným motorem EcoBoost se čtyřmi válci o obsahu 1.5 litru s výkonem 148 a 177 koní. Tento motor nahradil starší motory 1.6 a 2.0. Dále se nabízí dieselový motor TDCi o obsahu 2.0 s výkonem 150 koní.