Pondělí - Pátek od 9 - 12 a 13 - 17 hod.

Ford EcoSport

Ford EcoSport je subkompaktní crossover SUV, původně vyráběné v Brazílii od roku 2003 v továrně Camacari. Druhá generace se začala vyrábět v roce 2012, která se začala vyrábět také v Indii, Vietnamu a Rusku.

První generace První generace modelu EcoSport byla designována ve Ford-US Truck Vehicle Center a měla základ v Evropské Fiestě. Byla zde použita platforma Ford B3.

EcoSport se stal jedním z nejprodávanějších modelů Fordu v Brazílii, Argentině, Venezuele a Mexiku. Jeho hlavním konkurentem byly Fiat Palio Weekend Adventure a Volkswagen CrossFox. První generace EcoSportu se prodalo do roku 2011 700 000 kusů.

Verze a motory EcoSport byl dostupný ve 4 různých motorizacích: -Zetec-Rocam 1.0 s 8 ventily a výkonem 70 kW -Zetec-Rocam 1.6 s 8 ventily a výkonem 82 kW -Duratec 2.0 se 16 ventily a výkonem 107 kW -Duratorq 1.4 TDCi Diesel s výkonem 50 kW

Všechny modely měly pohon předních kol s manuální převodovkou ve standartní výbavě. Model s motorem 2.0 měl v nabídce také čtyřstupňovou automatickou převodovku nebo pohon všech 4 kol.

Nový desing V roce 2007 byla představena mírně předělaná verze s novým designem. Nový design přinesl novou přední část která se více podobala tehdejším modelům pick-up od Fordu. Stejně tak došlo k předělání designu u Fordu Fiesta pro Brazilský trh. Změnila se také zadní světla, oba nárazníky a interiér získal novou palubní desku z kvalitnějších materiálů.

Mexiko Ford EcoSport přišel do Mexika v roce 2003 jako modelový rok 2004. Reakce veřejnosti na tento model byla úžasná a pokračovala až do roku 2006. Modelový rok 2007 se již přestal prodávat tak dobře jako do té doby. V roce 2004 se prodalo dokonce 15 000 vozů zatímco modelového roku 2007 se prodalo jen 10 000 vozů. Tento trend pokračoval i v roce 2008 kdy se prodalo dokonce jen 6 345 vozů a modelového roku 2009 se i prodalo jen 2 135 vozů. Na základě těchto vysokých poklesů prodejů a konkurenčnímu modelu Ford Excape Ford oznámil, že modelový rok 2010 bude poslední prodávaný v Mexiku. Nicméně Ford oznámil, že modelový 2012 se znovu začne prodávat v Mexiku.

Druhá generace Druhá generace byla založena na platformě B2E Fordu Fiesta 2011 a začala se prodávat celosvětově. Druhá generace EcoSportu byla ukázána jako koncept v roce 2012 na New Delhi Auto Expo v Indii a to 4. ledna 2012. Automobil se začal prodávat v Brazílii a to 14. června 2012.

EcoSport druhé generace se vyrábí v Brazílii, Indii, Thaisku a Rusku. Indická výroba je exportována na Evropský trh. Thaiský výroba směřovala na jivýchodní asijský trh. EcoSport je přímým konkurentem pro Dacii Duster a Nissan Terrano. V srpnu 2015 prodala Indická továrna 200 000 vozů, z toho 112 000 se prodalo přímo v Indii a zbytek byl exportován do Jižní Afriky, Taiwanu, Japonska, Austrálie a Evropy.

Druhá generace byla poháněna motorem 1.0 EcoBoost designovaným ve Velké Británii. Motor má tři válce, poháněný turbem s výkonem 88 kW a kroutícím momentem 170 N·m. Motor nese také označení Ti-VCT. EcoSport utáhne až 700 kg.

EcoSport se prodává celosvětově a to mnoha různými typy motoru včetně nejnovějšího nejvybavenějšího motoru 1.0 EcoBoost vyvinuý v Dunton Technical Center ve Velké Británii. Motor je poháněný turbem. Je dostupný ve dvou variantách, 74 a 88 kW. Ford se rozhodl že použije ocelový blok motoru místo hliníkového díky kterému se zrychlí zahřátí motoru o 50%. To však mělo za příčinu nežádoucí vibrace. Motor je také kompaktní díky jeho výšce a šířce. EcoSport je dostupný s tímto motorem na Čínském, Indickém a Evropském trhu ale na na Brazilském. Brazilský EcoSport je poháněn motorem 1.6 s výkonem 84 kW.

Ruský EcoSport je dostupný ve dvou variantách, 1.6 s výkonem 90 kW a kroutícím momentem 148 Nm a 2.0 s výkonem 90 kW a točivým momentem 186 Nm. Ecosport je také nabízen s naftovým motorem 1.5 TDCi s výkonem 67 kW a točivým momentem 204 Nm.

Ochrana a komfort EcoSport přišel na trh s mnoha různými vylepšeními pro komfort a ochranu. Například nejnovější systém Ford SYNC s unikátním hlasovým ovládáním vyvinutým ve spolupráci s Microsoftem. Vylepšený systém klimatizace včetně LCD. Součástí výbavy je také ABS, ESP, EPAS (elektrický posilovač řízení) nebo zadní parkovací senzory.